Nekolik poznatku o silnicnim provozu
Nez to zapomenu, nekolik postrehu ze silnicniho provozu ve Vietnamu:
- nejdulezitejsi soucasti motorky je, tedy krome motoru, klakson. Vsechno ostatni pritomno byt nemusi, a je-li pritomno, nemusi nutne fungovat
- chybi-li motorce blatnik, je treba utrhnout dostatecne husty trs travy
- jezdi se vlevo, ale jizda v protismeru neni v zasade vyloucena. Pouze je-li hustejsi provoz, je treba vice troubit
- pravidlo prave ani leve ruky neplati - kdo vic troubi, jede
- je-li na krizovatce pritomen fungujici semafor, cervena se respektuje ..... vetsinou
- stare americke trucky maji silny, skutecne velmi silny klakson
- motorka, moped i kolo je vzdy dostatecne velke, aby se na nej krome nekolika pasazeru vesel i rozmerny naklad
- jede-li spolecne na vylet cyklista s motocyklistou, mohou jet spolecne zpet na motorce i s kolem. Bicykl je pritom treba drzet koly vzhuru a k motorce kolmo
- jizda na dvou mopedech neni duvodem pro preruseni konverzace mezi obema ridici, ani pokud je miji nakladak
- blinkr sice byva na motorkach pritomen, avsak vzdy je treba zmenu smeru signalizovat rukou
- moznost nacepovat benzin se vyskytuje prakticky u vsech typu kramu, vcetne potravin
- helma na motorku stoji v prepoctu asi 95 Kc
- predjizdeni je zasadne vzdy povoleno, a to z toho smeru, kde je zrovna vic mista
- rozdil mezi prerusovanou a plnou carou je jen v tom, ze prerusovana ma mezery
- vyskytuje-li se nekde dvojita plna cara, znamena to, ze silnicarum zbyla barva, kterou museli nejak pouzit
- vyskytuje-li se nekde prechod pro chodce, je to jen zbytecne plytvani barvou; prechazet se da vsude, jen je treba jit dost pomalu, aby se jedouci motorky mohly chodci vyhnout
- osvetleni silnic neexistuje, takze po setmeni je treba prespat v nejblizsim ubytovacim zarizeni [nejste-li nakladak nebo autobus]
- predjizdite-li stado krav, je treba vyckat, az se samy uhnou. Muzete sice troubit, ale stejne to k nicemu nebude
- predizdite-li stado koz, je naopak treba troubit v dostatecnem predstihu. Troubite-li az tesne pred stadem, zpravidla vam skoci pod kola